Понеділок, 21.08.2017, 10:20
Гість | RSS
| МО вчителів трудового навчання, музичного та образотворчого мистецтва | |
Події [292]
Початкова школа [89]
Методична робота [274]
МАН [56]
Олімпіади [83]
Конкурси [153]
Спорт [156]
Робота з батьками [17]
Школа оновлюється [27]
Профорієнтація [50]
Профілактична робота [72]
Учнівське самоврядування [13]
ЗНО, тестування, моніторинг [70]
Шкільна бібліотека [31]
Профспілка [10]
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 1251
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Вітаємо на сайті
Кам'янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1
Кам'янської районної ради Черкаської області
Читайте про останні новини з життя школи на сторінці НОВИНИ, а про події у класних колективах - на КЛАСНИХ СТОРІНКАХ

Звіт про роботу методичного об'єднання вчителів трудового навчання, образотворчого мистецтва та музики
2013-2014 н.р.
Робота методичного об’єднання вчителів музичного та образотворчого мистецтва, художньої культури і трудового навчання ЗОШ № 1 І-ІІІ ст. спрямована на реалізацію вимог Закону України «Про освіту», Державної національної програми «Освіта. Україна XXI століття», рекомендацій Міністерства освіти і науки України та інших нормативних актів.
Протягом 2013-2014 н.р. методоб’єднання продовжило працювати над проблемою: «Розвиток творчих здібностей на уроках музичного та образотворчого мистецтва, художньої культури і трудового навчання».
Мета роботи МО: Підвищити роль предметів художньо-естетичного циклу та трудового навчання у формуванні свідомого громадянина, патріота, людини зі шляхетними особистісними якостями і рисами характеру, світоглядом і способом мислення, почуттями, вчинками та поведінкою, спрямованими на саморозвиток; формування цінностей, навичок і вмінь, створення атмосфери співпраці і взаємодії вчителя і учня.
Завдання МО: Вдосконалення навчально-виховного процесу на уроках художньо-естетичного циклу та трудового навчання на основі компетентнісного підходу; Забезпечити систему підвищення науково-теоретичного і загально­культурного рівнів психолого-педагогічної підготовки, яка б сприяла зростанню професійної майстерності вчителя; Забезпечити своєчасне вивчення нормативних документів та виконання нормативних вимог до навчання і виховання учнів; Спонукати кожного вчителя творчо та ефективно застосовувати традиційно- інформаційні методи та новітні методи та технології у викладанні предметів; Допомагати вчителям в організації самоосвіти як основної форми підвищення кваліфікації, удосконалення фахової майстерності та професійної методоб’єднання компетентності; Виявляти, узагальнювати та розповсюджувати досвід творчо працюючих вчителів; Проводить проблемний аналіз підсумків навчально-виховного процесу; Організувати роботу вчителів з обдарованими учнями; Взаємовідвідування уроків; Обговорення методичних проблем; Проведення відкритих уроків та позакласних заходів
Основні напрямки роботи МО: Підсилешія наукової обізнаності', огляд методичної літератури; вивчення основних підходів до реалізації проблеми, над якою працюють вчителі; участь у методичних семінарах та конференціях; вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду; систематична самоосвіта та підвищення педмайстерності; Набуття практичного досвіду: участь у практичних семінарах; відвідування відкритих уроків; взаємовідвідування уроків; оволодіння новими методами і прийомами навчання; включення у творчий пошук та інноваційну діяльність. 4. Репрезентація доробок: випуски бюлетенів та предметних газет; відкриті уроки, позакласні заходи; виступи на педрадах; участь у виставках педагогічних досягнень; узагальнення досвіду. Прояв творчості', участь у предметних тижнях; керівництво гуртком; проведення майстр-класів; оформлення робіт; робота з обдарованими дітьми; проведення тематичних вечорів, конкурсів;
До складу МО входять: Шовкун Р.М. - голова методичного об’єднання, вчитель музичного мистецтва та художньої культури; Савченко Т.І. - вчитель музики; Короленко Л.В. - вчитель образотворчого мистецтва; Шатило Т.Б. - вчитель художньої культури; Шаблій О.М. - вчитель трудового навчання; Шишкін О.Г- вчитель трудового навчання; Бандура Я.Л. - вчитель трудового навчання.
Протягом навчального року вчителі працювали під девізом «Кожна дитина має талант, тож потрібно тільки його розкрити» та брали активну участь у роботі методичного об’єднання та у проблемно-тематичних навчальних семінарах, тренінгах, конференціях, печатаннях та районних і обласних МО. Форми роботи були різноманітними: відвідування уроків та позакласних заходів, аналіз статей фахових журналі та обговорення нормативних документів, надання методичної допомоги, організація виставок-візитівок про роботу методоб’єднання, обладнання предметних кабінетів, проведення предметних тижнів, самоосвітня діяльність з подальшим виступом на МО, розробка інформаційних ресурсів.
Робота методоб’єднання розпочалася ще в серпні з участі у виставці творчих доробків, присвячених святкуванню Дня незалежності України. Були представленні роботи у різних техніках Шовкун Р.М., Шаблій О.М., Бандури Я.Л., Короленко Л.В., Шишкіна О.Г., - їх високо оцінили учасники і гості виставки.
На протязі навчального року в предметних кабінетах були постійно діючі виставки творчих робіт учнів та педагогів, за різноманітною тематикою. Під час проведення предметних тижнів проводилися тематичні вікторини та ігри («Караоке-перерва», «Ремесла і звичаї рідного краю», конкурс малюнків на асфальті «Діти за мир»). Оформлення актового залу та рекреацій до різноманітних свят та виховних заходів. Підсумок гурткової роботи - участь у шкільних концертних програмах та лінійках.
Для більш продуктивнішого планування роботи методоб’єднання спільними зусиллями створена «Анкета учасника МО», що надає змогу оперативно реагувати на проблеми і досягнення колег-педагогів. У кожного предмету, які викладають вчителі, є і свої особливості і відмінності та багато спільного. Особливості опанування мистецтва в школі пов’язані з його багатогранним впливом на свідомість і підсвідомість людини, її емоційно- почуттєву сферу, художньо-образне мислення і творчі здібності. Мистецтво сприяє художньо-естетичному розвитку людини та стимулює готовність особистості брати участь у різних формах культурного життя суспільства, розвиває комплекс ключових, міжпредметних і предметних компетентностей у процесі опанування художніх цінностей і способів художньої діяльності, формує потреби в творчому самовираженні та естетичному самовдосконаленні.
А головною метою трудового навчання є формування технологічно освіченої особистості, підготовленої до самостійного життя і активної перетворювальної діяльності в умовах сучасного високотехнологічного, інформаційного суспільства для реалізації творчого потенціалу учнів. Зміст предмета має чітко виражену прикладну спрямованість і реалізується переважно шляхом застосування практичних методів і форм організації занять.
На кожному уроці з цих предметів є практична робота. Її зміст визначають вчителі самостійно залежно від теми уроку та виду робіт, що виконуватимуться під час уроку. Засвоєння теоретичного матеріалу доцільно проводити під час практичних робіт, не витрачаючи на це окремого навчального часу. Однак, не виключається можливість проведення уроків засвоєння нових знань (художня культура, технології), під час яких учитель може розкрити навчальний матеріал. Під час роботи на кожному уроці вчителі звертають увагу на дотримання учнями правил безпечної роботи, виробничої санітарії, особистої гігієни та охорони здоров’я, навчають їх тільки безпечних прийомів роботи, ознайомлюють із заходами попередження травматизму.
Між предметні зв’язки у нас дуже тісні. При викладанні свого предмету ми постійно спираємося на отриманні раніше знання і інших предметів, або використовуємо метод запобігання наперед: при ознайомленні з вокальними чи інструментальними творами на уроках музичного мистецтва націлюємо учнів, що при вивченні художньої культури будемо докладно вивчати особливості мистецькиз стилів; на уроках художньої культури постійно звертаємося до вивченого матеріалу з образотворчого мистецтва та трудового навчання. Робота МО і на далі грунтуватиметься на підвищенні ефективності уроків предметів художньо-естетичного циклу та трудового навчання, роботі з обдарованими дітьми, сприянні розвитку творчих здібностей учнів, використанні ІКТ у навчально-виховному процесі, застосовуванні нестандартних форми та методів роботи.
Продовжимо роботу над особистісно орієнтованим навчанням, компетентнісного, діяльнісного та інтегративного підходів. Особистісно зорієнтований підхід забезпечує розвиток в учнів індивідуальних художніх здібностей (музичних, образотворчих та ін.), творчого потенціалу. Компетентнісний підхід сприяє формуванню ключових предметних і міжпредметних компетентностей, насамперед загальнокультурних і художньо-естетичних. Діяльніший підхід спрямований на розвиток художніх умінь і здатності застосовувати їх у навчальній та соціокультурній практиці. Інтегративний підхід виражається в акцентуванні взаємодії різних видів мистецтва в рамках освітньої галузі та пошуку міжпредметних зв’язків з предметами інших освітніх галузей, інтеграції шкільного навчання мистецтв із соціокультурним середовищем.
 
Проблема, над якою працює шкільне МО вчителів трудового навчання, образотворчого мистецтва та музики:
"Готувати учнів до життя та активної трудової діяльності в умовах сучасного високо-технічного, інформаційного суспільства, виробляти в учнів навички творчої діяльності з урахуванням індивідуальних можливостей"
 
2009-2010 навчальний рік
    Протягом навчального року вчителі трудового навчання, образотворчого мистецтва та музики активно працювали над проблемою МО.
    Учні брали активну участь у шкільних, районних та обласних конкурсах, олімпіадах, КВК, брейн-рингах. Займали призові місця, показували добру підготовку.
    На МО проходить знайомство з новою методичною літературою, змінами в програмі та методичними рекомендаціями, організовуються конференції по обміну досвідом роботи.
    Вчителі музики готують цікаві і захоплюючі ранки, вечори, конкурси, КВК з учнями 1-11 класів школи.
    Вчитель трудового навчання Магльована Г.І. давала відкриті уроки у 5-9 класах. 
    Магльованій Г.І. підтверджено вищу категорію та присвоєно звання „Старший вчитель”.
    Вчителю образотвочого мистецтва Іваненко В.В. підтверджено І категорію. 
    Постійно проводяться виставки учнівських робіт з образотворчого мистецтва. 
    На уроках трудового навчання постійно розробляються проекти та виконуються презентації, захисти цих проектів учнями, організовуються виставки учнівських робіт.
    Майстерні з трудового навчання це „невідкладна допомога школі в сфері обслуговування”.
 
 
Газета «Трудова слава»,
№99 від 15 грудня 2009 року
 
      Творчий неспокій властивий цій світлій і добрій людині — вчительці обслу­говуючої праці та креслення Кам’янської загальноосвітньої школи №1 Гали­ні Іванівні Магльованій. Ії покликання — рукоділля. Жінка шиє, вишиває хре­стиком, гладдю, шовковими нитками, бісером, в'яже спицями, гачком. Усьо­го не перелічити. Вона, здається, уміє все. Того, що не знає, намагається на­вчитися. Сама, без сторонньої допомоги. Галина Іванівна не заспокоїться, доки не засвоїть все досконало. Вона завжди у пошуку.
 
 
Про тих, хто поруч
 
Галина Магльована винайшла
нову техніку вишивання
 
      — Це така надзвичайна людина, — говорить про колегу Любов Миколаївна Архип'юк. — У її кабінеті вже немає вільного місця. На столах, стінах, шафах розміщені роботи її учнів та власні. А нещодавно показувала незвичайні вироби, вирізані з овочів. Сказала, що засвоїла нову техніку. Карвінг називається. Такого ми раніше не бачили, нас це дуже вразило.
      Зайшовши до кабінету обслуговуючої праці, бачу підтвердження словам Любові Миколаївни. Та Галина Іванівна соромиться, ніяковіє.
      — Ці вироби належать моїм учням, — з гордістю повідомляє струнка, білява, з добрими і лагідними очима вчителька.
      Вона пам'ятає про кожного учня, чия робота висить на стіні кабінету. Між іншим, Галина Іванівна — єдиний спеціаліст, якому доплачують за утримання кабінету. Так вирішили у районному відділі освіти. І зрозуміло, небезпідставно
      Раптом до нас заходять дівчатка.
      — Галино Іванівно, можна взяти голку з ниточкою. Колготки зашити потрібно.
      Ніколи нікому не відмовить. До неї заходять, коли потрібна допомога (щось зашити, випрасувати), коли хочеться помилуватися красою витворів рук людських.
      Ось і одинадцятикласниця Анастасія Тіхонович (одна з дівчаток, які щойно увійшли) час від часу сюди заходить. Дівчина шукає поглядом свої вишивки. Анастасія їх виготовила ще в середніх класах. Знайшовши, показує на пташечку з гілочкою і веселих тигренят Говорить, що спочатку не хотіла вчитися, але Галина Іванівна її зуміла зацікавити. Вишивати хрестиком дуже полюбила. "Навіть однокласник захопився вишивкою", — пригадує дівчинка. Хвалиться: "Я зараз свій весільний рушник вишиваю". Цим викликає схвалення у своєї вчительки.
      Колишня учениця Юлія Пудова (зараз вже випускниця одного з Черкаських вузів) склала про Галину Іванівну казку. У ній Юля її назвала Гіацентіною Іванувальдівною з планети Золоті Руки. У казці розповідається, як Гіацентіна Іванувальдівна потрапила на планету Земля і стала вчителем трудового навчання Галиною Іванівною. Казки про рукоділля, написані Юлією Пудовою, читайте на дитячій сторінці «Долоньки» у наступних номерах "Т. С".
      Улюбленій роботі Галина Іванівна віддає усю себе, проводить, як сама каже, "демократичні уроки" з дітьми. Тому вона не знає, в яке русло поверне хід уроку. Це залежить від того, чим зацікавляться діти, про що запитають. Вчителька завжди хоче, щоб дівчатка самі вчилися. На уроці розпочали — вдома закінчили. Майстриня не любить, коли замість дітей шиють мами або професійні швачки. Розповідає, що зараз стало легше проводити уроки, бо з'явилися підручники українською мовою.
      Минулого року у нашій газеті Тетяна Джулай з картинної галереї писала про виставку робіт учениць Галини Іванівни. Дівчатка 5-9 класів представили понад 100 вишивок. Відвідувачі галереї розглядали традиційну і художню техніки. Юні майстрині навіть не хотіли розлучатися на час виставки з улюбленими виробами.
      Галина Іванівна Магльована закінчила Корсунь-Шевченківське педучилище, потім — Полтавський педінститут за спеціальністю "Математика". Має чоловіка, двох дітей. Денька Тетяна теж шити вміє, але працює офіціанткою у місцевій піцерії. Син Сергій пов'язав своє життя з механікою. Він, як і більшість випускників, роботи за спеціальністю не має. Зараз Сергій на заробітках по Україні. Роботи не цураються — так виховала своїх діток Галина Іванівна.
      Увесь свій вільний час вона присвячує улюбленому заняттю.
      — Коли дивлюсь телевізор, мене цікавить не сюжет, а вбрання артистів, — говорить жінка. — Я розглядаю, як пошите плаття, штани, намагаюся все роздивитися до найдрібніших деталей.
      А нещодавно Галина Іванівна пригадала наклеювання малюнків з паперових серветок на дерев'яні дощечки. Декупаж називається. Не так давно захопилася карвінгом — декоративною різьбою з овочів і фруктів
      — Це мене настільки зацікавило, що я почала вирізувати листочки, пелюстки квітів з гарбуза. Виходило так гарно. Я люблю все красиве.
      Фантазія сама їй підказує, що і як робити. А от малювати, як художник, Галина Іванівна не вміє. Говорить, що лінії в неї виходять рівні, правильні. Вивчаючи з дітьми на уроці прямий креслярський шрифт, їй захотілося показати дітям щось незвичайне. Так виникла ідея вишити цим шрифтом вірш нашого земляка Данила Кононенка «У Кам'янці» й арку при в'їзді у місто.
      Галина Іванівна Магльована показала цю картину колезі з Лисянського району на курсах з підвищення кваліфікації. Та ооботою зацікавилась і розповіла про Г. І. Магльовану у себе в школі. Лисянські вчителі захопилися ідеєю кам'янської майстрині і захотіли щось подібне виготовити про свій рідний край.
      Жінка має 30 років педагогічного стажу. 25 з них їй потрібно було пропрацювати, щоб зрозуміти, що її захоплення — рукоділля.
      "Усе, що вмію, хочу іншим передати". — пояснює своє бажання творити звичайна людина, вчителька Галина Іванівна Магльована.
Наталія ПУТІЛІНА

Copyright Kamschool1 © 2008- 2017